بخش خصوصی و چالش بهبود فضای کسب و کار تجهیزات پزشکی

گفتگوی اختصاصی آیمد ۹۰ با مدیر عامل شرکت رابین تشخیص

امیر امرایی مدیرعامل شرکت رابین تشخیص در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آیمد ۹۰ ضمن تشریح برخی مشکلات بخش خصوصی، به ضرورت توجه به مشکلات ریشه ای و اساسی فعالان اقتصادی عرصه تجهیزات پزشکی تاکید کرده است.

امیر امرایی در این گفتگو می گوید: بخش خصوصی در بستری دست و پا می زند که دولت مهیا کرده است و این دست و پا زدن ارتباط مستقیم با سیاست گذاری دولت در زمینه ارز و تولید دارد. بنابراین مهمترین کاری که دولت برای حمایت از تولید و تقویت بخش خصوصی باید انجام دهد، این است که به فعالیت هایی بپردازد که در نهایت به بهبود فضای کسب و کار منجر شود.

بخش اعظم تولید اقلام تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وابسته به مواد اولیه است که عمده این مواد وارداتی هستند، ما به عنوان شرکت وارد کننده به دلیل شرایط کشور با یک سری مشکلاتی از جمله سیاست های بانکی دست و پا گیر، صف تخصیص ارز، بلوکه شدن پول در حساب و مشکلات گمرکی دست و پنجه نرم می کنیم و این مشکلات در کنار سایر معضلات، مانند دومینو تکرار می شوند و در نهایت بیمار و چرخه درمان کشور متضرر اصلی این قضایاست.

اقدامات سازمان غذا و دارو از قبیل نظارت ها لازم است ولی کافی نیست و در این میان نکته ای که نباید فراموش شود این است که بهتر است سرعت و دقت را افزایش دهند.

انگیزه افراد و نیروهای انسانی شرکت ها، از امید به آینده نشات می گیرد، متاسفانه شرایطی پیش روی افراد قرار گرفته که آینده را غبارآلود ارزیابی می کنند و همین موضوع سبب کاهش انگیزه ها شده است. طبیعی است که به دنبال آن هم، میزان مسئولیت پذیری افراد افت کرده است و همه این ها به این معناست که باید تدبیری ریشه ای در خصوص مشکلات شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید